![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
👑HanımAğa👑 ![]() |
Muaz b.Cebel (r.a) şöyle riavyet ediyor:
Peygamber aleyhisselam ile bir seferde bulunuyordum.Bir gün sabahleyin onun yanında beraber ve yürüyorduk.Kendisine dedim ki: -Ey Allah`ın Resulü, bana cehennemden uzaklaştıran ve cennete koyan bir iş haber ver.Allah`ın Peygamberi buyurdular ki: -Bana büyük bir şeyden sordun.Ancak Allah`ın kolaylaştırdığı kimseye o, kolaydır.Şöyle ki: Allahà ibadette bulunur, ona hiçbir şeyi ortak koşmasın, namazı devamlı olarak kılar, haccını da eda edersin.Ve ilave ederek:Sana hayır kapılarını gösteriyim mi? Oruç, günahlardan koruyucu bir ibadettir.Sadaka, suyun ateşi söndürdüğü gibi gnahların ateş azabıbı söndürür.Kişinin, gecenin tenha vaktinde kıldığı namaz, Salih kulların alametidir.Sonra Resulullah aleyhisselam: -“Çok ibadet etmekten, ( o kimselerin) vücudları yatakalrdan uzak kalır:Korkak ve ümid ederek Rablerini yalvarırlar, verdiğimiz rızıklardan başkalarına veririler, yaptıklarına karşılık olarak, onlar için gizlenen müjdeyi bilen olmaz.” Mealindeki (Secde Suresi) Ayet-i Kerimeyi okudu.Bundan sonra buyurdular: -Sana işin başını, temel direğini ve zirvesini söyleyim mi? -Söyle ey Allah`ın Resulü dedim.Buyurdular ki: İşin başı İslam, temel direği namaz, zirvesi de cihad`dır (Allah`ın dininin yayılması için çalışmaktır) Bundan sonra buyurdular ki: -Bunların hepsini koruyan şeylerin ne olduğunu haber vereyim mi? -Haber ver, Ey Allah`ın Resulü dedim. Bunun üzerine eli ile dilini işaret ederek: -Bunu yani dilini koru, buyurdular.Bunun üzerine: -Konuştuklarımız ile mesul tutulur muyuz, ey Allah`ın Resulü? Diye sordum. -Allah, Allah, ey Muaz! Dillerinin ettiğinden başka bir şey insanları cehenneme atar mı? Yani çoğu defa insanı felakete götüren dilinin yaptıklarıdır, buyurdu.(Tirmizi) Kaynak:Osmanlı Yayınevi
______________________________
![]() |
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| ameller, güzel, koyacak, vasiyetcennete, İşleyin |
| Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| Seçenekler | |
| Stil | |
|
|